Min blogglista

torsdag 6 september 2012

Min väninna Agga..

..ställer frågan varför det är så få som ringer till henne numera bara för att kolla läget sedan hon flyttade till Stockholm. Frågan är absolut befogad! Jag är inte ett dugg bättre på att höra av mig och har slutat fundera över samma fråga. Vi måste bli bättre helt enkelt! Ett samtal behöver inte ta många minuter. Vuxenlivet och allt vad det innebär gör att vi tappar bort viktiga relationer. Jag kommer ihåg när jag gick på högstadiet, umgicks jag väldigt mycket med min dåvarande bästa kompis. Vi satt tillsammans i klassrummet, var tillsammans hela dagen i skolan och sedan pratade vi flera timmar i telefon när vi kom hem.
Idag har man andra prioriteringar i livet men man behöver inte för den sakens skull isolera sig från kompis umgänge. Så idag kommer att jag ringa till dig Agga bara för att kolla läget!

1 kommentar:

  1. Tack för det fina spontana samtalet gumman. Det värmde i hjärtat. Jag håller med om att vuxenlivet har ett finger med i spelet. Jag kommer också igår mig och Olivera...vi satt bredvid varandra på alla lektioner och sen så ringdes vi och pratade i timmar om vi inte sågs hemma hos varandra. Vi ses på lördag fina vackra Mavis!

    SvaraRadera