Min blogglista

torsdag 7 juli 2011

Drivhus, dosa, SVT, P3

Satt med ett glas rosé och höll min älskling sällskap när han grillade igår. Jag sov över hos hans föräldrar i onsdags så det var extra skönt att vara hemma. Vi satt och tittade på växterna på framsidan av huset,
han har planterat lavendel, jag vill ha grönsaksland med örter, sallad, kanske potatis mm. Vi är överens om var vi vill placera grönsakslandet.
Micke säger plötsligt- vi bygger drivhus!!
Varför drivhus? Inte nog med att han vill bygga drivhus, han använder ordet drivhus istället för växthus! Det räcker med växthuset som finns på Brottarevägen säger jag till Micke, vi ska inte har fler och varför använder du ordet drivhus?
Vad då? frågade han, klart man kan säga drivhus. Och så sätter han och barnen i gång med att hoppar och dansar samtidigt som de ropar drivhus, drivhus, drivhus.
Mycket märkligt beteende tycker jag. Nu kan jag lägga ordet drivhus till Mickes gubbighet tillsammans med bland annat ordet dosa som han kallar det vi andra kallar fjärrkontroll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar